h1

Ο γόρδιος δεσμός του περιεχομένου των τραπεζικών θυρίδων.

09/07/2015

Ο ρόλος των τραπεζικών ιδρυμάτων ως ενδιάμεσων ασφαλών σημείων στάθμευσης του προϊόντος της παραοικονομίας είναι έκπαλαι παγκοσμίως αποδεδειγμένος και δεν αποτελεί το αντικείμενο του παρόντος σημειώματος.

Ομοίως δεν ενδιαφέρουν οι τιάρες και τα ωρολόγια των ψευδοαστών του ελλαδίτικου μεταπρατισμού που τηρώντας ευλαβικά την παράδοση της μαντάμ Σουσούς αναπληρώνει το κενό του σε φαντασιώσεις αυτοκρατορικών αυλών διατηρώντας θυρίδα. Ή, θυρίδες.

Η αναπόδραστη εν μέσω κρίσης ανακίνηση θυριδικού ζητήματος περιάγει τους οικονομικούς επιτελείς της κυβέρνησης εκόντες άκοντες ενώπιον ενός αμείλικτου ερωτήματος, που υπαγορεύουν η ισονομία και το κοινό περί δικαίου Λαϊκό αίσθημα:

«Πρέπει να ανοιχτούν οι θυρίδες και εάν ναι, ποια οφείλει να είναι η διαχείριση του περιεχομένου τους εκ μέρους του κράτους;»

…δεδομένου ότι από 7ημέρου, ότε επιβλήθηκαν οι έλεγχοι κινήσεως κεφαλαίων, οι περί τις 150.000 κάτοχοι θυρίδων στις ελληνικές συστημικές τράπεζες (έλληνες, αλλοδαποί και μαφιόζοι, σε απροσδιόριστη κατανομή) διαφεύγουν μεν κάθε ελέγχου (κάτι που απολύτως επεδίωκαν γενόμενοι κάτοχοι θυρίδας) αλλά, στην περίπτωση κατά την οποία κάποιοι αφελείς έχουν «παρκάρει» αποκλειστικά σε θυρίδα τα όποια χρηματικά τους διαθέσιμα, χωρίς παράλληλη διατήρηση ανοιχτού καταθετικού λογαριασμού, αυτές τις ώρες δεν έχουν πρόσβαση στο χρηματικό όριο των 60 ευρώ που θέσπισε η ΕΕΤ.

Η κυβέρνηση οφείλει να μην διστάσει να προβεί αμέσως σε νομοθετική ρύθμιση του ανακύψαντος επείγοντος ζητήματος της ορθής διαχείρισης των τραπεζικών θυρίδων στη βάση της αδήριτης αναγκαιότητας που διαμορφώθηκε εκ των πραγμάτων στο τραπεζικό συναλλάσσεσθαι.

Οφείλει να επιτρέψει την πρόσβαση στις θυρίδες όσων δικαιούχων το αιτηθούν ώστε αυτοί να  δυνηθούν να αναλάβουν το ποσόν των 60 ευρώ, εάν και εφόσον είναι σε θέση να αποδείξουν την νόμιμη κτήση, προέλευση και πηγή των χρημάτων και των άλλων κινητών αξιών (ράβδοι χρυσού), τις οποίες ιδία βουλήσει επέλεξαν να κρύψουν σε θυρίδες. Αποδεικτικά προς τούτο μέσα δεν μπορεί παρά να είναι: ο τραπεζικός λογαριασμός-τροφοδότης της θυρίδας, η ενήμερη φορολογική δήλωση, η λήψη τραπεζικού δανείου, η σύναψη δανείου μεταξύ ιδιωτών αποδεικνυόμενο από συμβολαιογραφική πράξη, η νομίμως δηλωθείσα μεταβίβαση-πώληση ακίνητης ή κινητής αξίας (μετοχών, αμοιβαίων κεφαλαίων, ράβδων, κλπ.).

Επεμβαίνοντας η κυβέρνηση ταχέως με νομοθετική ρύθμιση, είναι μαθηματικώς βέβαιον ότι πρόσβαση στις θυρίδες θα απαιτήσουν μόνον οι κάτοχοι κινητών αξιών νομίμως αποκτηθέντων και ταυτόχρονα θα έχει ανά χείρας έναν χονδρικό μεν, αλλά απτό διαχωρισμό του αγνώστου όγκου θυριδικού περιεχομένου σε νόμιμο και …γκρίζο.

Με τον τρόπο αυτό ικανοποιείται προς όλες τις κατευθύνσεις το Λαϊκό περί Δικαίου αίσθημα και ταυτόχρονα η ελληνική πολιτεία θα έχει πραγματοποιήσει ένα βήμα προς την ανάκτηση  πραγματικού κρατικού ελέγχου επί του ανήθικου τραπεζικού κεκτημένου αυτού του είδους Απορρήτου.

Λαϊκός Αναλυτής

Advertisements
Αρέσει σε %d bloggers: