h1

Ναυπηγεία, 2009

22/09/2009

neorio
Aυτοί οι 2.000 πάνω κάτω έχασαν τη δουλειά τους χθες (και άλλοι πολλοί, αλλού).

H φωτογραφία είναι από συνέλευση των εργαζομένων που έγινε τον Ιούλιο στα ναυπηγεία Σκαραμαγκά με θέμα την προδιαγεγραμμένη χθεσινή κατάληξη.
Από το ενδιαφέρον ιστολόγιο Ριζοσπαστικός Προβληματισμός (με θέματα κοινωνικού προβληματισμού και ανάλυσης των ταξικών αντιθέσεων. Ή μήπως νομίσατε ότι οι ταξικές αντιθέσεις είναι παρελθόν θαμμένο οριστικά κάπου στη δεκαετία 1995-2005;)

Advertisements

18 Σχόλια

  1. Η πικρή αλήθεια είναι ότι τα ελληνικά (αλλά και τα ευρωπαϊκά) ναυπηγεία δύσκολα ανταγωνίζονται τα κινέζικα (ή τα κορεάτικα…) σε νέες κατασκευές. Έτσι, μένουν οι επισκευές, όπου η τοποθεσία της γιάρδας έχει κάτι να κάνει, αλλά υπάρχουν και σε άλλα μέρη στην Μεσόγειο ναυπηγοΕΠΙΣΚΕΥΑΣΤΙΚΕΣ μονάδες… Άσε το Πέραμα που έχει περισσότερη παραοικονομία. Λίγη η δουλειά.

    Ο Σκαραμαγκάς φτιάχτηκε από αυτόν που το έφτιαξε για να κατασκευάζει τα πλοία του και έβγαλε πρωτοποριακά καράβια. Όταν έπεσε η ναυτιλία το ξεφορτώθηκε. Όταν ήρθε το Πασόκ, είχε επισκευές, αλλά στα οικονομικά, χαιρέτα μου τον πλάτανο… Ο χειριστης του γερανού ή της δεξαμενής έπαιρναν μεγαλύτερο πουμπουάρ από το έσοδο του ναυπηγείου (όχι λόγω πασόκ, per se, λόγω κρατικής ιδιοκτησίας…). Όταν πήγαν να το ιδιωτικοποιήσουν επί Σημίτη, ήταν μια σαβούρα και μισή, είχε κάνει 1 ή 1,5 επιβατικά για ακτοπλόο, όλα παθητικά, χρωστούσε υπέρογκα, αλλά είχε κάτι παχυλά συμβόλαια για υποβρύχια.

    Τα συμβόλαια ήθελαν οι Γερμανοί, τα λεφτά των συμβολάιων, για την ακρίβεια. Ο κ. Χριστοδουλάκης πούλησε τον Σκαραμαγκάς στην HDW, ΕΝ ΓΝΩΣΕΙ του ότι η HDW επρόκειτο οσονούπω να χρεωκοπήσει.

    Η HDW ήταν ένα χάλι και μισό, αλλά είχε μία θυγατρική στην Σουηδία που έφτιαχνε αθόρυβους κινητήρες. Αθόρυβους, (και μη πυρηνικό). Στην χρεωκοπία της, η HDW βρέθηκε να την φλερτάρει κάποια μεγάλη Αμερικάνικη, μέσω τρίτου… Πανικός στο Τζέρμανυ, και τελικά την πήρε η Κρουπ ή δεν ξέρω τι.

    Αφού μου αρέσουν οι θεωρίες συνομωσίας, ο Σκαραμαγκάς χαρίστηκε στην HDW με θέληση των Γερμανών και ο Σημίτης απλά το έκανε, vielen Dank. Είχε αναγκη το cash flow των ελληνικών υποβρυχίων (η HDW… ο Σημίτης απλά δεν είχε επιλογή… Κατά τα λοιπά τον βρίζετε που ευχαρίστησε τους Αμερικάνους με τα Ίμια. Ούτε εκεί είχε επιλογή). Η HDW δεν υπάρχει, και σιγά μην η Μέρκελ νοιάζεται για τα δικά μας σκα_ά. Έχει τα δικά της. Αυτά βέβαια είναι θεωρίες, και δεν έχουν καμία σχέση με πραγματικά γεγονότα.

    Ξέχασα να πω… κανένα ναυπηγείο δεν βγαίνει αν δεν έχει νέες κατασκευές… βασικά στρατιωτικά. Εξοπλισμοί… και σιγά μην τους ελέγχουν οι έλληνες αυτούς.

    Τα λυπάμαι τα φουκαράκια τα παιδιά… αλλά το έχουν χάσει εδώ και καιρό, και οι περισσότεροι το ήξεραν… Ο εργάτης στο ναυπηγείο ξέρει αν έχει δουλειά ή όχι…


  2. Ενδιαφέρον


  3. κι’ επειδή το ήξεραν; αυτό αναιρεί μια πραγματικότητα;


  4. Αυτά που περιγράφεις Γιανγκούλα δεν είναι παρά ένα ακόμα σήριαλ ενδο-καπιταλιστικών αντιθέσεων, που στην περίπτωση μιας μονάδας με εθνική στρατηγική σημασία όπως τα ναυπηγεία, προσλαμβάνουν και διακρατικό χαρακτήρα.
    Τους ανθρώπους που πηγαίνουν να εργαστούν εκεί δεν τους αφορούν αυτά. Αυτοί προσφέρουν την εργασία τους και προσδοκούν για κάτι σταθερό.
    Το αν ο χειριστής του γερανού ή της δεξαμενής έπαιρνε μεγαλύτερο πουρμπουάρ επί πασόκ δεν μπορώ να το ξέρω φυσικά, ούτε καταλαβαίνω τι εννοείς με πουρμπουάρ.
    Και σε κάθε περίπτωση σου θυμίζω ότι ο ναυπηγοεπισκευαστικός κλάδος είναι ο κλάδος με τα περισσότερα εργατικά δυστυχήματα, θανατηφόρα σε πλείστες όσες περιπτώσεις, και με βαριές επαγγελματικές ασθένειες, τις ασθένειες που οφείλονται στην κατεργασία του μετάλλου. Για τα οποία μάλιστα δυστυχήματα ΔΕΝ ΛΟΓΟΔΟΤΗΣΕ ΠΟΤΕ ΚΑΝΕΝΑΣ!
    Και εν πάσει περιπτώσει ποιος νόμος είναι αυτός που καθορίζει ότι αμοιβές και μισθοί θα είναι πάντα «στην απέξω» και τα κέρδη πάντα «στην απομέσα»;
    Το BUSINESS PLAN και τη σχέση κόστους εργασίας/κερδών δεν την έδειξε ποτέ κανένας σύμβουλος επιχειρήσεων!!!
    Όσον αφορά τα «φουκαράκια» που τόσο απολιτίκ και επιδέξια ανώδυνα χαρακτηρίζεις, αυτά πολλαπλασιάζονται επικίνδυνα. Δυστυχώς για όλους.


  5. Καλημέρα Νταβέλαινα! 🙂


  6. Δυστυχώς αλλενάκι, τα ναυπηγεία δεν έχουν πια την εθνική σημασία που είχαν, ή, να το πω αλλιώς, το Π.Ν., από ό,τι βλέπεις εισάγει φρεγάτες και μικρότερα πλοία και μόνο κάτι τροφοδοτικά φτιάχνει στην Ελλάδα.

    Με δεδομένη την δομή κόστους, μόνο με συμπαραγωγή πολιτικών και στρατιωτικών πλοίων βγαίνει το ναυπηγείο (ή το εργοστάσιο αεροπλάνων). Ούτε τα πολιτικά βγαίνουν. Μην ξεχνάς την ΕΕ και την πολιτική επιδοτήσεων. Απαγορεύεται να επιδοτήσεις ακτοπλοϊκά, λέει η ΕΕ, γιατί έχει ανεργία και στα Γερμανικά ναυπηγεία, πολλά εκ των οποίων έχουν απορροφηθεί ή κλείσει. Φαγώθηκαν στα αρμόδια υπουργεία να παρακάμψουν τις απαγορεύσεις, αλλά δεν νομίζω ότι το κατάφεραν.

    Τους ανθρώπους που εργάζονται εκεί, σαφώς και τους λυπάμαι, αλλά ούτε η λύπη μου ούτε τα συνδικαλιστικά τύμπανα και οι «αγώνες» μπορούν να τους λύσουν το πρόβλημα… Οι καλές τσιμπήδες έφυγαν και πήγαν στο Πέραμα, οι υπόλοιποι έμειναν για μεροκάματο τρόμου.

    Ειδικά ο Σκαραμαγκάς είχε απίθανη διαφθορά πριν τον πάρουν οι Γερμανοί, για μετά δεν ξέρω. Διαφθορά στις προμήθειες, στους χειριστές, παντού. Θες να μάθει ο κόσμος πόσα έδινε ο ιδιώτης εφοπλιστής σε ποιούς στον Σκαραμαγκά, ή πόσα στον διευθυντή του ναυπηγείου, ή πόσα έβγαζε το κάθε στέλεχος από κάθε δουλειά? Τι νόμιζες? και τα ναυπηγεία έχουν παραοικονομία.

    Τα πρώτα μπάλκ κάριερς που έφτιαξε ο ιδρυτής του Σκαραμαγκά, είναι σε μακέτες στην είσοδο. Ο συγκεκριμένος πέθανε, και οι συνεχιστές βγήκαν από τη δουλειά. Τα νέα σκάφη φτιάχνονται στην Κίνα, την Κορέα και την Ιαπωνία (ποιά Ιαπωνία… αυτή είναι πανάκριβη, μόνο για εξαιρετικά εξειδικευμένα ΕλΕνΤζί, και αυτά όχι για πολύ.


  7. Αχ Δωδωναίε, το τι λέω εγώ, δεν έχει σημασία, παρατηρητής είμαι. Πριν 20 χρόνια, οι δικοί μας χτίζαν στην Ιαπωνία, πριν 10 στην Κορέα, τώρα στην Κίνα. Πριν 50 χρόνια έχτιζαν εδώ. Πριν 80 Στην Αγγλία.


  8. Και στο ερώτημα που μου απευθύνεις… Ποιός είμαι εγώ να επιτρέψω ή να μην επιτρέψω αυτό που λες? Ποιός είμαι εγώ να πω ποιό βιωτικό επίπεδο μας αρμόζει? Αν καταρρεύσει η παγκοσμιοποίηση, μπορεί να φτιάχνουμε εμείς τα αλιευτικά μας αντί να τα εισάγουμε… Τρεχαντήρια δεν θα φτιάχνουμε γιατί δεν θα έχει πια ξυλεία. Θες ή δεν θες την παγκοσμιοποίηση? Πριν πληκτρολογήσεις την απάντησή σου, κοιτα το pc σου… έχει πραγματάκια φτιαγμένα σε 20 χώρες, με χαλκό Ν. Αμερικής, χρυσό Σιβηρίας, πετρέλαιο για το πληκτρολόγιο… Άσε πια το δίκτυο στο οποίο είσαι συνδεδεμένος.


  9. Έθιξες ένα θέμα, αυτό της εργασιακής ηθικής. Ξέρεις πολλούς Έλληνες επιχειρηματίες να αποτελούν πρότυπο συμπεριφοράς για τους ανθρώπους στις επιχειρήσεις τους; Αλλά έστω ότι υπήρχαν πολλοί επιχειρηματίες πρότυπα συμπεριφοράς, και πάλι τα μεγέθη δεν είναι συγκρίσιμα, όταν το ένα από τα δύο μέρη αναπνέει κάθε μέρα τη βιομηχανική σκόνη και κινδυνεύει από τις τσιμπίδες και τις εκρήξεις.
    Τέλος πάντων, υπάρχουν φωτεινές εξαιρέσεις, ονόματα δεν αναφέρουμε, και μετά από εκεί το χάος. Σε μια βιομηχανική μονάδα, που «ήξερα» ελπιδοφόρα και εξαγωγική, σε περιβάλλον κάτι σαν κι’ αυτό της φωτό -όχι ναυπηγεία και παρόμοια πάντως- κατασπατάλησε η οικογένεια μαζί με τους συμβούλους επενδύσεων όλα τα πακέτα που πήραν από ΕΕ για να τη στήσουν και η μονάδα έκλεισε. Οι σύμβουλοι το μόνο που ήξεραν να κάνουν ήταν να κοιτάζουν από τα γραφεία την παραγωγή κάτω και να μετρούν λεπτά και δευτερόλεπτα.

    Αν έχεις κάνει «εργοδότης», μεγαλοεργοδότης, μικροεργοδότης, θα πρέπει να ξέρεις ότι αυτό που σου προφέρει και ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΣ, πέρα από το 8ωρο ή το 10ωρο και το φορτίο εργασίας που αναλαμβάνει να φέρει σε πέρας, είναι η αποφόρτιση η δική σου από τις δουλειές που θα έπρεπε να κάνεις εσύ καθημερινά, σπαταλώντας πολύτιμες ώρες και φαιά ουσία, ενώ τώρα σε αποφορτίζει και μπορείς να αναπτύξεις την όποια ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΣΟΥ! Αυτή η ΑΫΛΗ ΥΠΕΡΑΞΙΑ είναι περισσότερο χρήσιμη και «κερδοφόρα», από την άλλη, την υπεραξία των x κομματιών παραγωγή ωριαίως (τρόπος του λέγειν). Είναι ανεκτίμητη!


  10. http://www.naval-technology.com/projects/type_212/


  11. Καλημέρα Δωδωναίε! Μπλέξαμε δω κι’ εκεί. Καλό Σ/Κ εύχομαι. Αποικιοκρατία σε σύγχρονη μορφή.
    Θα μπορούσε κάθε χώρα της Δύσης να «υιοθετήσει» μία χώρα της Αφρικής στα μέτρα της, να της φτιάξει τις υποδομές, τους δρόμους, την πρωτοβάθμια υγεία, τη βασική σχολική εκπαίδευση, ένα πρόγραμμα μείωσης των γεννήσεων που είναι το βασικοτερο, και μετά να αποχωρήσει «διακριτικά» και να την αφήσει να παλέψει στον παγκόσμιο στίβο.


  12. Όμορφη ιδέα, απλή για να λύσει το τεράστιο πρόβλημα.
    Χώρες που έχουν την δυνατότητα να το κάνουν, υπάρχουν αλλά….
    Αλλά είναι απάνθρωπες, οπότε πως θα το κάνουν;


  13. Καλή εβδομάδα νοών…νοείτω. Ένα παράδειγμα με διακρατική συμμετοχή είναι το Desertec, με όλους τους ενδοιασμούς που επόμενο είναι να έχει κάποιος.


  14. Αυτοί οι ενδοιασμοί προέρχονται από την δυσπιστία που προκύπτει από την μέχρι τώρα γραφή των διακρατικών.
    Παντοτινή ελπίδα η διάψευσις της μέχρι τώρα πρακτικής τους.
    Με μία διαφορά. Πόσα περιθώρια έχουν ακόμα αυτοί οι λαοί για πειράματα και ύστερες φωνές απελπισίας;
    «Η ανάπτυξη δεν μπορεί να περιμένει» …εκφράζει τις ανεπτυγμένες χώρες.
    «Η ζωή δεν μπορεί να περιμένει» …εκφράζει εκατομμύρια υπό ανάπτυξη κόσμο.

    Οι διακρατικοί προσπαθούν να πείσουν ότι θα τα συγκεράσουν.
    Τι να πω και εγώ.
    Μέχρι τώρα το αποτέλεσμα το έδειχνε η νεκροψία.
    Εύχομαι σε κάθε περίπτωση να μην χρειαστεί ιατροδικαστής


  15. Καλημέρα. Διακρατικοί είναι νέα έννοια;


  16. Οι αποτελούντες την διακρατική συμμετοχή.
    Έτσι μου βγήκε.
    Λες να έπεσα σε γλωσσικό σφάλμα; 🙂


  17. Ίσα ίσα, είναι πολύ εύστοχη λέξη, ότι έχει σχέση με κρατικό …
    Οι παγκοσμιοποιημένοι, οι διακρατικοί, οι διακρατιστές, οι διάφοροι …κρατικοί γενικότερα.
    Χτές πήρα το θάρρος και ανέβασα στον άλλο κόμβο ένα απόσπασμα από το σχόλιό σου – αυτό το πολύ ωραίο για τον Ικτίνο και τον Καλλικράτη- το είδες; Στη συζήτηση για την πράσινη ανάπτυξη.


  18. Το είδα το πρωί και σε ευχαριστώ.
    Δεν σου κρύβω όμως ότι τον τελευταίο καιρό, έχω απογοητευτεί πάρα πολύ, με όλους αυτούς που έχουν παρεισφύσει σε αυτόν τον κόμβο.
    Οπαδοί ποδοσφαιρικών ομάδων που σακατεύουν τις καλές συζητήσεις.
    Ελάχιστα σχόλια σε σοβαρά θέματα και αναρίθμητες κραυγές σε πιασάρικα πολιτικά.
    Ελπίζω με το τέλος της παράστασης των εκλογών, να στρώσουν τα πράγματα.



Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: